Aistin uintiryhmät neurokirjon lapsille ja nuorille

Missä ja milloin?

Uimaryhmät kokoontuvat kevätkaudella Turun kaupungin IF-hallissa (Puolalankatu 5, Turku).

Kevään uintiryhmät tapaavat 17.1.2024 – 25.4.2024. HOX! Uimaryhmät eivät kokoonnu viikolla 8 ja 13. Toukokuun ensimmäiset kaksi torstaita uimahalli on suljettuna, joten kausi loppuu nyt viikkoa aikaisemmin, mikä huomioitu hinnassa.

LINKKI ILMOITTAUTUMISEEN ALLA:

• Alkeisryhmä klo 18.15 – 19.00, aulassa klo 18.00
  • Jatkoryhmä klo 19.00 – 19.45, aulassa klo 18.45
  • Tekniikkaryhmä klo 19.45 – 20.30, aulassa klo 19.30
Mies opettaa uimahallissa lasta uimaan.
Lähde: https://www.freepik.com/author/prostooleh

If-hallin ovet on pääsääntöisesti aina lukossa ja ryhmä haetaan yläaulasta aina 15 minuuttia ennen alle kirjattua allasvuoron alkua. Saattaja/vanhempi voi poistua hallista uinnin ajaksi, mutta hänen tulee palata joko toisen ryhmän nouto ajankohtana tai sopia oven avauksesta paikalle jäävien henkilöiden kanssa. IF-hallin kuntosali ei ole käytettävissä uintien aikana.

Lisätietoja ja laskutus

Aistin uintiryhmien erityisuimaopettajina ovat tällä kaudella Katri Rannikko ja Juuso Lepistö. Erityisuimaopettajien lisäksi erityisuintiavustajina toimivat Raija Kajarila, Tuukka Rannikko ja Jiina Järvinen.

Uinnista lisätietoja antaa vastaava erityisuimaopettaja Katri Rannikko osoitteessa uinti @ aistiyhdistys.fi (kirjoita osoite yhteen).

Kevään kausimaksu on Aistin jäsenille 110 euroa, muille 170 euroa. Kausimaksun lasku lähetetään sähköpostitse uintikauden alkupuolella. Jos uintiharrastus ei tunnukaan omalta, pyydämme huoltajaa ottamaan yhteyttä ensimmäisen uintikerran jälkeen. Toisen uintikerran jälkeisistä keskeytyksistä veloitamme koko kurssimaksun. Näin takaamme uintiryhmien jatkumisen koko kevään ajan.

Kaikki kauteen sisältyvät tilaisuudet pyritään järjestämään. Opettajan sairastuessa hankitaan sijainen mahdollisuuksien mukaan. Jos opettajaa ei kuitenkaan voittamattomien esteiden vuoksi saada uintikerralle, Aisti ei ole velvollinen palauttamaan ohjausmaksua tai korvaamaan menetettyä uintikertaa. Sama pätee tilanteissa, joissa uimahalli on äkillisesti epäkunnossa. Uintikerran peruuntumisesta tiedotetaan tekstiviestinä tai WhatsApp-viestinä.

Jos lapsi tai nuori tarvitsee uintiryhmään oman avustajan, tulee perheen huolehtia avustajan hankkimisesta. Tarvittaessa uimaopettaja arvioi lapsen avustajatarpeen. Henkilökohtaisen avustajan osallistuminen uintiryhmään on maksutonta. Huomatkaa, että uimarinne voi tarvita apua myös siirtymissä ja pukuhuoneessa, jossa on yhtä aikaa useampia uimareita. Uimareita ei saateta ryhmien loputtua takaisin ylä-aulaan. If-hallin altaan syvyys on 140cm. Usein autismikirjon lapsen uimaan oppiminen edellyttää syvää allasta.

Uintiryhmiin kuljetaan ja osallistutaan omalla vastuulla. Näin ollen jokaisella uimarilla tulee olla tarkoituksenmukainen ja voimassa oleva tapaturma- tai vapaa-ajan vakuutus.

Jokaisella tunnilla tulee olla mukana asianmukainen uimavarustus:

• peseytymisvälineet
  • uima-asu
  • pyyhe (ja laudeliina). If-hallissa ei aina ole sauna käytettävissä.
  • omat uimalasit, jos sellaisia haluaa käyttää, kannattaa ottaa mukaan!

Lataa tästä Uinti-info!