Vapaaehtoiseksi?

Aisti ry toimii lähes täysin vapaaehtoisten avulla. Vapaaehtoistyö lämmittää sydäntä ja tuo elämään mielekkyyttä. Vertaisten kanssa vietetyt hetket tukevat omaakin jaksamistasi. Jos haluat lähteä mukaan, laita sähköpostia osoitteeseen info @ aistiyhdistys.fi (kirjoita osoite yhteen) ja kerro, millaista apua voisit meille tarjota!

Vapaaehtoisena voit

Vertaisryhmän ohjaajan koulutuksen voit hankkia esimerkiksi Autismiliitolta tästä.

Harrastetoimintaa ovat esimerkiksi uinnit, kerhot ja kurssit. Näitä voi aina ehdottaa meille, ja jos itse osaat vetää jotain kurssia tai opettaa aiheesta, ota yhteyttä.

Tapahtuma-apulaisena voit avustaa silloin tällöin, eikä se vaadi sitoutumista.

Aisti ry:n hallitus on Aistin toimintaa pyörittävä tiimi. Hoidamme tilit, päätökset ja pöytäkirjat sekä teemme toimintakertomukset ja suunnitelmat, jotta vertaistoiminta voisi toimia käytännön tasolla. Apukädet ovat tervetulleita aina seuraavaan hallitukseen, ja kaikille riittää hommaa.

Myös Autismiliitto ja ADHD-liitto järjestävät vapaaehtoisvoimin toteutettavaa vertaistukea, josta voit löytää lisätietoa Autismiliiton ja ADHD-liiton sivuilta.

Lapsia ja ohjaaja laiturilla saaristossa.
Leiri Oriniemellä 2022.